Makwe aku??Brutal gilerr

Oleh : Akko_Mikotyra

Bum!!!Sarah menghempaskan beg sandang yang dibawanya ke atas meja. Semua mata di kelas Muzik2u tertumpu ke arahnya.
“Yang korang pandang aku macam tak puas hati, pehal plak? Nak gaduh cakap.”marah Sarah. Ditarik kerusi dan dilabuhkan punggung di atasnya. Semua orang kembali menyambung tugasan masing-masing. Tidak berani lagi memandangnya.
“Kau pehal beb? Masuk je kelas nak marah-marah. Kau datang bulan ea?”soal seorang pemuda sambil tersengih. Dia duduk bersebelahan Sarah.
“Banyak lah kau punya datang bulan. Sekali aku sepak kau sampai ke bulan, baru kau tahu.Barulah betul-betul datang bulan namanya.”Sarah menjeling Arin. Bengap punya Arin. Tanya soalan budak tadika. Baju aku ni dah mengalami proses saintifik iaitu proses penukaran warna, takkan tu pun kau tak nampak.
“Gua tanya lu baik-baik, tapi lu balas kasar-kasar. Cuba lu bagitau dekat gua apa masalah lu.”Arin cuba berlembut. Sarah bangun dari kerusi dan menghadap Arin.
“Mata kau tu letak dekat mana Arin? Dekat tapak kaki, ha? Kau tak nampak ke baju aku ni macam apa? Dah bertukar warna tau tak. Dari putih macam kain kapan bertukar jadi warna lopak.”marah Sarah.Arin hanya tersengih. Ish dia ni. Suka sangat sengih macam kerang busuk. Aku sumpah kau jadi bapak kerang yang paling busuk sedunia baru tau. Time tu, sebarang rayuan simpati akan di tolak serta merta.
“Oh pasal baju kau ni. Aku nampak. Aku ingatkan, kau saja je pakai. Apa lidah orang melayu cakap? Ha, pesyen. Pesyen dari planet Uthopia.”Sarah menjegilkan matanya. Ek eleh mamat ni. Aku bagi kau makan kasut aku yang tak dibasuh selama sebulan kang, baru tau. Segala tahi kucing plus tahi ayam dan tahi cicak dah melekat kat bawah kasut aku ni. Tinggal masa untuk disumbat ke dalam mulut orang-orang yang terpilih sahaja.
“Kau jangan nak banyak cekadak eah Arin. Baik kau blah sekarang sebelum kaki aku ni menjalankan tugasnya untuk menyepak orang. Berambus.”Sarah duduk kembali. Dia menarik nafas sedalam yang boleh. Apabila terkenang kembali peristiwa dihadapan kelas Muzik2u, hatinya kembali panas. Lebih panas dari biasa. Hot fm pun tak sepanas ni.
“Yelah, yelah. Aku pergi ni. Kalau dah bersedia nak share story, call aku. Sharing is caring.”Arin mengenyitkan matanya lantas berlalu pergi. Share dengan kau?Euu, please lah. Bukan aku tak tahu kau tu ada kurap plus panau and berak berdarah. Oh no!!!
**********************************************************************
Arin dan Sarah berjalan masuk ke dalam sebuah shopping complex yang terkenal di bandar itu. Mereka bercadang untuk menonton wayang dan bermain bowling. Arin melihat Sarah yang sedang beratur untuk membeli popcorn. Penampilan Sarah hari ini dirasakan amat cantik tetapi simple. Itulah identiti Sarah. Simple but gorgeous. Sarah memakai baju berwarna pink dan seluar jeans yang berwarna hitam. Kepalanya pula hanya dlitupi dengan sehelai selendang yang senada dengan bajunya. Kulitnya yang cerah membuatkan penampilannya lebih terserlah.
“Nah, satu untuk kau, satu untuk aku.”Sarah menghulurkan popcorn dan air coke kepada Arin. Arin menyambutnya.
“Terima kasih.”ujar Arin sambil tersenyum.
“Kasih diterima”Mereka ketawa sejurus selepas itu.

0 comments: